T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İZMİR / KARŞIYAKA - Cumhuriyet İlkokulu

Haberler

Nis

23 Nisan 1920, Türk milletinin iradesini temsil eden Birinci Büyük Millet Meclisi'nin açıldığı ve Türk halkının egemenliğini ilân ettiği tarihtir.

Atatürk, 23 Nisan 1924'te '23 Nisan gününün bayram olarak kutlanmasına karar vermiştir. Bu tarihten beş yıl sonra 23 Nisan 1929'da Atatürk bu bayramı çocuklara armağan etmiştir. 23 Nisan ilk defa 1929 yılında Çocuk Bayramı olarak kutlanmaya başlanmıştır. 1979'da, ilk olarak altı ülkenin katılmasıyla uluslararası boyuta taşınmıştır. Bu millî bayramımıza, ortalama  her yıl kırkın üzerinde ülkeden gelen ve Türk çocuklarının misafiri olan yabancı ülke çocukları da katılmaktadır. Dünya'da çocuklarına bayram hediye eden ve bu bayramı bütün dünya ile paylaşan ilk ve tek ülke Türkiye'dir...

Nis

Özel eğitim anasınıfı ve özel eğitim sınıfı öğrencilerimiz velileri ve öğretimenleri ile birlikte İzmir Doğal Yaşam Parkı'na gezi düzenlediler. Okul dışında farklı bir gün geçiren öğrencilerimiz çok farklı canlı türlerini ve yaşam alanlarını tanıma fırsatı buldular.

Nis

Karşıyaka İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından düzenlenen Akıl ve Zeka Oyunları Turnuvası'nda okulumuza derece geldi.Küre oyununda okulumuz 4/A sınıfı öğrencisi Bengü Mina Tavlı Karşıyaka İlçe 3. sü olmuştur. Aynı turnuvada Mangala oyununda 4/C sınıfı öğrencisi Doğa Ağım ilçe 2. si olmuştur. Pentagon oyununda 3/C sınıfı öğrencisi Aslı Derin İzmirli ilçe 3. sü olmuştur. Öğrencilerimiz okulumuzda düzenlenen törenle madalyalarını öğretmenleri Seval Ağım'ın elinden aldı. Turnuvada emeği geçen öğretmenlerimizi ve öğrencilerimizi tebrik eder, başarılarının devamını dileriz.

Nis

Okulumuzda Ramazan Bayramı etkinlikleri yapıldı. Özel eğitim anasınıfı A ve anasınıfı B şubesi öğrencilerimiz okul idaresiyle, çalışanlarıyla ve öğretmenleriyle el öpüp, bayramlaşma etkinliği gerçekleştirdi.

Nis

Doğuştan gelen ve genellikle yaşamın ilk yıllarında fark edilen, karmaşık bir nöro-gelişimsel farklılık olarak tanımlanan otizm 1985 yılında her 2.500 çocuktan 1’inde görülürken, son araştırmalara göre bugün her 36 çocuktan 1’inde görülüyor.

Otizmin varlığına dikkat çekmek için Birleşmiş Milletler tarafından ilan edilen 2 Nisan “Dünya Otizm Farkındalık Günü”nde otizmli bireylerin ihtiyaçlarının daha iyi anlaşılması ve herkesle eşit derecede toplumsal kabulünün sağlanması amacıyla 2 Nisan tarihinde farklı etkinlikler yapılmaktadır.

Kamuoyunun dikkatini otizme çekmeyi amaçlayan kampanya için binalar kırmızı ışıkla aydınlanıyor, birçok kuruluş ile otizmi bilmeye ve anlamaya dayalı etkinlikler düzenleniyor ve kampanya destekçileri otizme kırmızı ışık yak etiketi altında buluşuyor.

Okulumuzda 2 Nisan Dünya Otizm Farkındalık Günü kapsamında 1/B ve 4/C sınıfı öğrencilerimiz tören sunumu gerçekleştirdi.

Mrt

Özel eğitim anasınıfı öğrencilerimiz ve özel eğitim sınıfı öğrencilerimiz öğretmenleri ve velileriyle birlikte Karşıyaka Evrensel Çocuk Müzesi'ne gezi düzenledi. Okul dışında bir gün geçiren öğrencilerimiz, sosyal etkinliklerde arkadaşlarıyla bir arada olmanın mutluluğunu yaşadılar.

Mrt

Okulumuzda "Çocuklarımız İlkyardımla Daha Güvende" projesi kapsamında ilkyardım semineri düzenlendi. İlkyardım eğitmeni Didem Ateş tarafından verilen seminerde, öğrencilerimiz ilkyardımın önemini öğrendi. Okuldaki basit yaralanmalarda neler yapacakları hakkında bilgi edinen çocuklarımız, 2 ders saati boyunca katıldıkları eğitimden ilkyardım konusunda bilgi sahibi olarak ayrıldı.

Mrt

Her zaman deneyim ve tecrübelerinden yararlandığımız yaşlılarımıza, sevgi ve saygıyı dile getirmek için tüm dünyada olduğu gibi Ülkemizde de her yıl 18–24 Mart tarihleri arası "Yaşlılara Saygı Haftası" olarak anılmaktadır.

Yaşlı nüfusun artan oranı yaşlı bireylere sunulan sağlık hizmetlerinin de çeşitlenmesini gerektirmektedir. Genç gruplarda sağlık hizmetlerinin temel hedefi tedavi iken, yaşlı gruplarda esas hedef; yaşam kalitesinin arttırılması ve korunmasıdır.

1/B sınıfı öğrencilerimiz Yaşlılar Haftası için maskeler hazırladı. Farklı çalışmalar yapan öğrencilerimiz, çalışmalarını panoda sergiledi.

Mrt

Çanakkale Cephesi'nin Anadolu halkına verdiği azim, umut ve kararlılık Kurtuluş Savaşı'nın meşalesini de ateşlemiştir. Çanakkale, Türk ulusunun bağımsızlık ve hürriyet söz konusu olduğunda ne denli kararlı ve kahraman olduğunu sonsuza dek anımsatacak bir "anıtcephe" dir. Çünkü Türk ordusu üstün muharebe taktiklerini, silah gücü bakımından çok üstün bir güce karşı ustalıkla kullanmıştır. Bununla beraber dünya harp tarihi, Çanakkale'de Türk askerinin insancıllığını savaş alanlarında bile yitirmediğine, düşmanına dahi merhamet gösterebildiğine şahit olmuştur.

18 Mart tarihi kutsal vatan topraklarını canları pahasına koruyarak şehitlik makamına ulaşan yüce insanları bir kere daha hatırladığımız, minnettarlığımızı, şükran duygularımızı sunduğumuz kutlu bir gündür. İşte bu nedenle 27.06.2002 tarihinde 4768 sayılı kanunla 18 Mart, Şehitler günü olarak kabul edilmiştir...

Her siperde ayrı bir destan başlatan askerlerimiz, düşmana karşı verdiği mukaddes mücadeleyi zaferle sonuçlandırdığında, dünya tarihinin zirve sayfalarına da "Çanakkale Geçilemez!" ilkesini bir daha silinmemek üzere yazdırmıştır.

ÇANAKKALE ZAFERİ'NDE NELER OLDU?

Çanakkale Savaşı veya Çanakkale Muharebeleri, I. Dünya Savaşı sırasında 1915–1916 yılları arasında Gelibolu Yarımadası'nda Osmanlı İmparatorluğu ile İtilaf Devletleri arasında yapılan deniz ve kara muharebeleridir. 

İtilaf Devletleri; Osmanlı İmparatorluğu'nun başkenti İstanbul'u alarak İstanbul ve Çanakkale boğazlarının kontrolünü ele geçirmek, Rusya'yla güvenli bir erzak tedarik ve askeri ikmal yolu açmak, başkent İstanbul'u zapt etmek suretiyle Almanya'nın müttefiklerinden birini savaş dışı bırakarak İttifak Devletlerini zayıflatmak amaçları ile ilk hedef olarak Çanakkale Boğazı'nı seçmişlerdir.

Ancak saldırıları başarısız olmuş ve geri çekilmek zorunda kalmışlardır. Kara ve deniz savaşı sonucunda iki taraf da çok ağır kayıplar vermiştir.

Mrt

12 Mart İstiklâl Marşı Kabulü ve Mehmet Akif Ersoy'u Anma Günü kapsamında okulumuz 4/B sınıfı ve Nebahat Alparslan Karadavut İlkokulu 1/F sınıfı kardeşliği ile düzenlenen "Seslerimizin Yankısı İstiklâl" projesi tamamlandı. Okulumuzun çok amaçlı salonunda gerçekleştirilen proje sunumunda, proje öğretmenimiz Berran Şahin ve Nebahat Alparslan Karadavut İlkokulu proje öğretmeni Özlem Yılmazyıldız yer aldı. Karşıyaka İlçe Milli Eğitim şube müdürü sayın Yunus Emresezer'in katılımıyla gerçekleşen proje sunumunda öğrencilerimizin ve velilerimizin yer aldığı kısa film çalışması izlendi. Milli değerlerimizi hatırlatmak amacıyla hazırlanan film çalışmasının sunumunda duygusal anlar yaşandı. Öğrencilerimizin seslerinden nefeslerinden dinlediğimiz İstiklâl Marşı'nın 10 kıtası, yüreğimize dokundu. Bu projede emeği geçen öğretmenlerimiz Berran Şahin ve Özlem Yılmazyıldız'a, öğrencilerimize ve velilerimize teşekkür eder, başarılarının devamını dileriz.

Mrt

12 Mart 1921, Türk milleti açısından çok önemli bir tarihtir. Bunun nedeni, İstiklal Marşı'nın kabulü ve millî marşımız olarak belirlenmesidir.

İstiklâl Marşı'nın şiiri, Mehmet Âkif Ersoy tarafından yazılmıştır. Kurtuluş Savaşı'nın büyük bir mücadeleye dönüştüğü yıllarda yazılan bu şiir, 12 Mart 1921'de Birinci Türkiye Büyük Millet Meclisi tarafından İstiklal Marşı olarak kabul edilmiştir. İstiklal Marşının kabulü ile birlikte Türk milletinin coşkuyla söylediği, saygıyla dinlediği resmi marşı ortaya çıkmıştır.

Akif'in yazdığı şiir, 12 Mart 1921 tarihinde Türkiye Büyük Millet Meclisi tarafından İstiklâl Marşı olarak kabul edilmiştir. Bestesi ise Osman Zeki Üngör tarafından yapılmıştır.

Maarif Vekaleti, Kurtuluş Savaşı'nın zaferle sonuçlanmasına katkı sunacağı inancıyla 1921'de bir güfte yarışması düzenledi. Yarışmaya 724 şiir gönderildi. Ancak İstiklal Marşı olacak niteliği tam olarak sağlayan bir eser çıkmadı.

Maarif Vekili Hamdullah Suphi Bey, Mehmet Akif Ersoy'a 5 Şubat 1921 tarihli davet mektubu gönderdi ve İstiklal Marşı'nın şiirini yazmasını istedi. Bunun üzerine Mehmet Akif, Ankara'daki Taceddin Dergahında kaleme aldığı ve Türk Ordusuna hitap ettiği şiiri bakanlığa teslim etti.

Âkif'in şiiri ilk defa cephede okundu. Batı Cephesi Komutanlığına gönderilen şiir, asker tarafından coşkuyla karşılandı.

12 Mart 1921'de Mustafa Kemal'in başkanlığında toplanan meclis oturumunda, ön elemeden geçen yedi şiir tartışıldı. Âkif'in yazdığı şiir, meclis kürsüsünde Hamdullah Suphi Bey tarafından okundu. Şiir milletvekilleri tarafından ayakta alkışlandı ve diğer şiirlerin okunmasına gerek görülmedi. Mehmet Akif'in şiiri coşkulu alkışlarla, Milli Marşımız olarak kabul edildi.

Okulumuzda düzenlenen 12 Mart İstiklâl Marşı Kabulü ve Mehmet Akif Ersoy'u Anma Günü töreninde öğrencilerimiz marşlar söyleyerek, oratoryolarla bu anlamlı günü yaşadı.

Mrt

Okulumuz Anasınıfı B şubesi öğretmenimiz Neslihan Kebapçı rehberliğinde öğrencilerimiz, fidan dikme etkinliği gerçekleştirdi. Öğrencilerimiz okulumuzun arka bahçesine iki tane zeytin fidanı dikti. Doğal yaşam ve sürdürülebilirlik için küçük bir adım da öğrencilerimizden geldi.

Mrt

Okulumuz 3. sınıf öğrencileri öğretmenleri rehberliğinde Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı'nı ziyaret etti. Farklı atölye çalışmalarına katılan öğrencilerimiz keyifli bir gün geçirdi.

Mrt

1/B ve 1/C sınıfı öğrencilerimiz öğretmenleri Ayşe Ayaz ve Tülin Nizamoğlu rehberliğinde Karşıyaka Evrensel Çocuk Müzesi'ne gezi düzenledi. Öğrencilerimiz trafik eğitimi aldı. Kazı alanında arkeolog olan çocuklarımız, dinazorlar hakkında bilgi edindi. Öğretmenleri ile okul dışında farklı bir gün geçiren öğrencilerimiz yeni bilgilerle dolu bir gezi tecrübesi yaşadı.

Mrt

2/B ve 2/C sınıfı öğrencilerimiz öğretmenleri Nadir Viran ve M. Arif Kaymaz rehberliğinde Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı'nı ziyaret etti. Öğrencilerimiz resim, spor,drama gibi farklı atölye çalışmalarına katıldı. Okul dışında eğitim dolu farklı bir gün geçiren öğrencilerimiz, Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı'nı ve yaptıkları çalışmaları tanıdı.